W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

Gimnazjaliści we Wrocławiu

05.05.2016

Tegoroczne egzaminy gimnazjalne za nami. Klasa IIIa  postanowiła na chwilę odetchnąć, odłożyć książki i cieszyć się wiosną we… Wrocławiu :) Razem z wychowawczynią Emilią Janc oraz Panią Agnieszką Jaruchowicz  w poniedziałkowy poranek wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę do jednego z najpiękniejszych miast Polski. Pierwszą, obowiązkową atrakcją było słynne, ogromne i wciąż rozwijające się wrocławskie zoo.  Każdego fascynowały inne zakątki i zadziwiały inne gatunki zwierząt, ale zgodnie stwierdziliśmy, że oceanarium, afrykarium, czy terrarium musi zobaczyć każdy! Wyobraźnia przenosiła nas na sawannę, do Kotliny Kongo, czy do podwodnego świata, a perfekcyjny wystrój, klimat i wyposażenie tylko nam w tym pomagały! Kiedy podeszliśmy do małp człekokształtnych, padły żartobliwe słowa: „Nie ma co tęsknić za domem, jesteśmy wśród swoich!”.
Jak wiadomo, zoo sąsiaduje z Odrą, dlatego skorzystaliśmy z okazji i przy pięknej pogodzie udaliśmy się w rejs, aby z innej perspektywy podziwiać miasto stu mostów. Znaleźliśmy się na Ostrowie Tumskim, by tam, na słynnym moście zakochanych pozostawić i naszą kłódkę, a kluczyk wspólnymi siłami wrzucić do Odry. Mamy nadzieję, że wygrawerowana przez wychowawczynię kłódka przez lata będzie przypominać o wyprawie rogozińskiego gimnazjum.  Tego dnia udało nam się jeszcze zobaczyć zabytkową katedrę i piękny wrocławski rynek, na którym, jak się okazało, znajomość mapy i umiejętność słuchania bywa ogromnym atutem. W godzinach wieczornych dotarliśmy do naszego hostelu, który znajdował się w samym centrum Wrocławia. Uśmiechnięci (niekoniecznie wyspani) przywitaliśmy dzień II, gdyż wiedzieliśmy, że czeka na nas sporo atrakcji. Zaczęliśmy od zwiedzania Panoramy Racławickiej, która swoimi ogromnymi rozmiarami, kształtem i perfekcją zaskoczyła każdego. W godzinach południowych - lekcja wychowania fizycznego w plenerze. Wybraliśmy się poza obrzeża Wrocławia, do parku linowego Adrenalina, gdzie czekało na nas 12ha przygody. Jedni wśród koron drzew czuli się jak ryba w wodzie, inni dzielnie przełamywali swoje lęki. Mogliśmy cieszyć się również takimi atrakcjami jak tyrolka, czyli zjazd na 320-metrowej linie czy strzelanie z łuku. Jednak chyba najwięcej emocji wywołał zorbing. Parami wchodziliśmy do zorby, przypinano nas w specjalną uprząż a potem… potem doświadczaliśmy, że lewo-prawo, dół-góra, przestają mieć znaczenie. Wtedy naprawdę poczuliśmy, co to adrenalina, a nasze okrzyki były na to najlepszym dowodem. Na koniec wszyscy zasiedliśmy przy blasku ogniska, by zaspokoić głód i cieszyć się chwilą. Potem powrót do hostelu, krótka regeneracja i atrakcji ciąg dalszy. Tym razem wybraliśmy inny środek transportu. Tramwaj podwiózł nas pod najwyższy budynek w Polsce. Mowa oczywiście o wieżowcu Sky Tower, w którym udało nam się wjechać na saaaamą górę (czyt. 50 piętro). Trafiliśmy na wspaniały zachód słońca, w którym panorama Wrocławia wydawała się jeszcze piękniejsza.
Trzeciego dnia kadra sprawiła ogromną niespodziankę płci pięknej, zabierając nas do galerii handlowej. Ostatnim punktem naszego wyjazdu okazała się Hala Stulecia. Nie zabrakło okrzyków na cześć bliskiej nam drużyny Lecha. Nie sposób było przejść obojętnie koło sąsiadującego z Halą Ogrodu Japońskiego. Stamtąd udaliśmy się do busa, którym szybko i bezpiecznie wróciliśmy do Rogoźna. Drogę powrotną urozmaiciła gitara oraz nasze wspaniałe talenty wokalne. Około 4 godziny śpiewania przebojów kultowego Dżemu czy Perfectu sprawiły, że nie jeden z nas wrócił do domu z chrypką. Ale było warto.
Dziękujemy za niezapomniane 3 dni kochanej kadrze, dzięki której udało nam się zwiedzić najpiękniejsze miejsca Wrocławia, a jednocześnie beztrosko i radośnie spędzić wspólne chwile. Zregenerowani możemy wracać do szkolnych obowiązków.
Obiecaliśmy, że w tym samym składzie zawitamy jeszcze we Wrocławiu! Z niecierpliwością czekamy na realizację tego planu!