Ankieta
ust. 3
Przez czynniki chroniące należy rozumieć indywidualne cechy i zachowania uczniów lub wychowanków, cechy środowiska społecznego i efekty ich wzajemnego oddziaływania, których występowanie wzmacnia ogólny potencjał zdrowotny ucznia lub wychowanka i zwiększa jego odporność na działanie czynników ryzyka, o których mowa w ust. 4.
ust. 4.
Przez czynniki ryzyka należy rozumieć indywidualne cechy i zachowania uczniów lub wychowanków, cechy środowiska społecznego i efekty ich wzajemnego oddziaływania, które wiążą się z wysokim prawdopodobieństwem wystąpienia zachowań ryzykownych stanowiących zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju, zdrowia, bezpieczeństwa lub funkcjonowania społecznego.
Zgodnie z przytaczanymi powyżej zapisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2015 r. (Dz.U. z 2015r., poz. 1249) w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii, wyniki tej diagnozy będą uwzględnione w projekcie Programu Wychowawczo-Profilaktycznego przygotowanym przez Radę Pedagogiczną Liceum, który to po omówieniu, wniesieniu poprawek i kolejnych propozycji, zostanie uchwalony przez Radę Rodziców Liceum (tradycyjnie, jak dotychczas w naszej szkole).