W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

Wycieczka w Pieniny

03.06.2012

Od pół roku klasy pierwsze marzyły o wycieczce w góry. Udało się!!! 30 maja wyruszyliśmy na trzydniową wyprawę w Pieniny. Pierwszego dnia zwiedziliśmy drewniany gotycki Kościółek świętego Michała Archanioła w Dębnie, który wpisany jest na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Późnym popołudniem dojechaliśmy do małego, spokojnego miasteczka - Sromowców Wyżnych i tam się zakwaterowaliśmy. Wieczorem zostaliśmy zaproszeni na „Wieczór z folklorem”, podczas którego tańczyły dzieci, ukazując góralską kulturę. Następnego dnia wybraliśmy się na dwugodzinny Spływ Przełomem Dunajca, gdzie płynąc tratwami, podziwialiśmy piękne pienińskie krajobrazy i dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat Szczawnicy. Flisacy żartowali, opowiadając dziwne historie, aby umilić nam osiemnastokilometrowy czas. Atrakcją był przepływ obok granicy polsko –słowackiej czy obok Trzech Koron lub skałek zwanych Siedmioma Mnichami. Kolejną atrakcją było zdobycie Trzech Koron, czyli najwyższego szczytu Pienin. Warto było dotrzeć na platformę widokową na Okrąglicę, aby zobaczyć odległą Babią Górę, 500-metrową przepaść, doskonały widok na Przełom Dunajca czy obszar Pienińskiego Parku Narodowego. Niestety ostatniego dnia była brzydka pogoda, ale nie popsuła naszych humorów i pojechaliśmy zwiedzać Zamek Czorsztyński i Zamek Nidzicki. Pierwsza z atrakcji – to ruiny zaimku, z którego widać panoramę jeziora czy Tatry, a druga z atrakcji to – gotycki, krzyżacki zamek. Wycieczka na pewno wszystkim się podobała i każdy powtórzyłby ją jeszcze raz, bo było super. Nie zapomnimy też o naszych opiekunach: mgr Ewie Zalejarz, mgr Irenie Repczyńskiej, ks. Marku i panu Andrzeju Pierwole, którzy dbali o nasze bezpieczeństwo i dzielnie stawiali czoło wszystkim przeciwnościom losu.